Review en win: De FIT Methode

Van Fit.nl kreeg ik laatst een leuke e-mail, met de vraag of ik De Fit Methode wilde reviewen op mijn blog. Het boek heb ik thuis ontvangen, en ik moet zeggen dat ik oprecht enthousiast ben! De Fit Methode is een complete gids met alle informatie die je nodig hebt om een fit lichaam te bereiken. Benieuwd? Lees snel verder voor mijn review. En als je denkt dat dit boek misschien iets voor jou iets, vind je aan het eind van dit artikel hoe je jouw eigen exemplaar kunt winnen.

De FIT Methode: Wat krijg je?

Wanneer je het alleen het boek bestelt bij de FIT Methode krijg je, naast een hard copy, ook toegang tot online content voor €29,95. Daarbij horen een digitale versie van het boek, oefeningen, voedingsschema’s, trainingsschema’s en video’s.  Dit is het pakket dat ik zelf heb ontvangen. Je kunt ook kiezen voor het complete programma voor €59,95. Dan kun je gebruik maken van een hoop extra’s zoals de FIT app, gepersonaliseerde voedingsschema’s en toegang tot een online community waarin al jouw vragen worden beantwoord.

Alles wat je nodig hebt

Mijn eerste indruk: Wat is dit boek enorm uitgebreid! De thema’s die worden behandeld zijn mindset, beweging, training, herstel en voeding. Binnen elk thema wordt er veel informatie gegeven. Het sterke van dit boek is dat de inhoud gaat van algemene kennis binnen elk onderwerp tot aan de hele specifieke details en praktische tips. Zo begint het hoofdstuk over voeding met “Wat is een gezond voedingspatroon?” en bevat het een uitleg over de verschillende macro- en micronutriënten. Daarnaast vind je een hoop content die praktisch toe te passen is, zoals een tabel die je helpt gezondere keuzes te maken, een voorbeeld van een boodschappenlijstje, en een stappenplan om een eigen voedingsschema op te bouwen. Ook worden er een hoop vragen beantwoord die ik op het internet regelmatig voorbij zie komen. Even wat voorbeelden:

• Is brood/pasta gezond?
  • Hoe vaak moet ik eten op een dag?
  • Wat eet je voor of na het sporten?
  • Hoe ga je om met honger tijdens het afvallen?
  • Hoe kun je omgaan met feestjes en eten buiten de deur?

En ga zo maar door. De andere hoofdstukken in het boek zijn net zo compleet en uitgebreid opgebouwd. Ja, ik ben er van overtuigd dat je met dit boek alle informatie tot je bezit hebt die je maar nodig kan hebben omtrent voeding, sporten, en gezondheid.

Kennis is key

De FIT methode is ontstaan vanuit een frustratie met de hoeveelheid verkeerde informatie over gezondheid die op het internet rondslingeren. Het doel van dit boek is om feitelijke, wetenschappelijk onderbouwde informatie toegankelijk te maken. En daar sta ik helemaal achter. Alle informatie in het boek is samengesteld door een team van experts: Diëtisten, artsen, personal coaches, wetenschappers, en ga zo maar door.

Ik ben nooit fan van losse tips en adviezen klakkeloos overnemen zonder te weten waaróm je iets doet. In dit boek worden alle belangrijke feiten en kennis met je gedeeld, en wordt je vervolgens aangemoedigd die toe te passen op jouw eigen situatie. Je gaat uit van jouw eigen lichaam, levensstijl, doelen en uitdagingen en baseert daarop jouw eigen weg naar een fitter lichaam. Ik geloof echt dat dit de beste manier is om een doel te bereiken, wat dat dan ook mag zijn.

En nu doen

In de FIT Methode krijg je alle handvaten aangereikt om zelf aan de slag te gaan. Aan het begin van het boek vind je een 10-stappenplan, waarbij je begint met het in kaart brengen van jouw huidige situatie. Vervolgens stel je een persoonlijke doel volgens de SMART methode en leer je hoe je het doel kan bereiken. Het boek zit vol met schema’s, checklists, en een volledig stappenplan dat je zelf kunt invullen. Zo kun je alles dat je van het boek hebt geleerd meteen zelf toepassen. Als je daarnaast nog een extra stok achter de deur nodig hebt zijn de app en andere online features een goede optie.

Voor wie?

Zoals ik al aangaf ben ik echt positief verrast door de FIT methode. Ik zou dit boek vooral aanraden aan mensen die graag willen beginnen met afvallen, spieren opbouwen, of gezonder leven in het algemeen maar niet weten waar ze moeten beginnen. Ik kan me voorstellen dat je op het internet al snel door de bomen het bos niet meer ziet. Dit boek geeft je alles wat je als beginner nodig hebt op een heldere, overzichtelijke en toepasbare manier.

Ook als je al wat langer bezig bent met dit soort onderwerpen, kan dit boek een hoop specifiekere vragen die je misschien hebt beantwoorden. Denk bijvoorbeeld aan tips wat betreft slaap en herstel, supplementen, en de meest geschikte oefeningen voor een specifiek doel.

Winnen

Ben je enthousiast geworden over de FIT Methode? Dat is mooi, want ik mag nog een exemplaar van het boek weggeven aan één van mijn lezers! En als je zelf aan de slag wil met gezonder leven, om wat voor reden dan ook, of gewoon een overzichtelijke gids wil met alle informatie die je daarbij nodig hebt, is dit boek echt een uitkomst.

Dus wil jij een exemplaar de De FIT Methode winnen?

Dit moet je doen om kans te maken:

• Volg mij op Instagram of op Facebook
  • Laat hier een comment achter waarin je vertelt welk doel jij zou willen behalen met de FIT Methode

De winactie sluit op zondag 19 november. Zorg dus dat je voor die tijd mee doet, en vergeet niet je e-mail adres achter te laten zodat ik contact met je op kan nemen als je hebt gewonnen. Veel succes!

Disclaimer: Dit artikel bevat producten die ik heb gekregen.

13 thoughts on “Review en win: De FIT Methode”

• Mooi geschreven review, Kayleigh! Ik heb het boek al eventjes op het oog. Zou hem gaan gebruiken om nog meer te leren en een gezonde lifestyle er op na te houden. Ik ben al twee jaartjes ziek (ze hebben alleen nog geen idee wat) en écht gezonde voeding heb ik hard nodig 🙂

• Ik zou dit boek heeeel graag willen gebruiken om me te supporten bij het afvallen van de laatste 5.5 kilo!
    Ik ben inmiddels een gezonde leefstijl aan het ontwikkelen en dit boek zou dus heeeel erg gewaardeerd worden!

Heel veel liefs ❤🌈

• Prachtig review, ik zou het boek alleen niet gebruiken om af te vallen maar om eerder fitter te worden. Zo zou ik er uit kunnen halen wat ik mag eten en hoeveel keer. Omdat ik soms te veel eet op één dag. Dus ik doe mee.

• Ik wil altijd beginnen met trainen, maar ik weet nooit hoe. Ik zit altijd met vragen, eet ik juist? Eet ik genoeg of teveel? Doe ik de juiste oefeningen? Doe ik dit juist/fout voor mijn doel te bereiken. Ik tast een beetje in het donker omdat ik geen kennis heb en ik denk dat dit boek mij enorm zou helpen om te starten en mijn kennis op te bouwen. Zo’n boek zou geweldig zijn om te hebben 🙂

• Ik volg de Fit methode al een tijdje en twijfelde over het boek. Was dus zeer benieuwd naar je review. Ik zou dus (dan bestel ik het zelf niet😉) dolgraag het boek winnen. Allereerst gewoon om gezonder te leven. Dit gaat (evenals met sporten) bij mij met ups en downs. Dan weer super fanatiek en dan (vooral wanneer ik het erg druk heb) weer helemaal niet. Vast voor velen herkenbaar. Maar wel erg frustrerend. 😣 Dus uhhhh : ik zou het boek erg goed kunnen gebruiken!